Nazad      
             
     

Pozdrav Marinko,
Ana je.
Evo pitanja, kao po dogovoru.int ce biti objavljen u petom broju metal časopisa NOCTURNE.Ujedno bih te zamolila da mi posalješ i par slika sa koncerta 2.3.
u Akademiji jer ce biti objavljen i raport ovog koncerta ali nemam slika, par
promo slika i logo u što većoj rezoluciji za štampu uz intervju...hvala.

Ana

Evo i pitanja :

1) Pozdrav Marinko. Šta se radi u bendu ovih dana, sem intezivnih proba?

Zoran Filipović  je imao lakšu saobraćajku pre nekih mesec dana. Dobro se ugruvao, ali je sada dobro. On je svirao gitaru na svim dosadašnjim albumima Bjesova. 2001. godine je morao napustiti bend zbog privatnih problema. 2006. se vratio na upražnjeno mesto basiste Marka Markovića. Miroslav Marjanović, najstariji član Bjesova, inače bubnjar, se oženio i sad je u fazi sredjivanja stana za svoju novu tročlanu porodicu. Kažem tročlanu zato što je uz svoju ženu prihvatio i njeno dete, devojčicu od nekih tri godine. Dragan Arsić, gitarista, i dalje radi kao promoter u beogradskom klubu AKADEMIJA. Sa drugim gitaristom, Slobodanom Vukovićem, se upravo dogovaram oko snimanja jedne pesme. Snimali bi smo je kod mene, ja kao gla,s a on na akustičnoj gitari. Imam sada dosta slobodnog vremena  jer sam pre 15 dana dao otkaz na mesto v.d. direktora Kulturnog centra Gornjeg Milanovca.

2) Novi album je zapravo gotov, ako ne grešim. Kada ga možemo očekivati u prodaji i za koga ce biti izdat?

Novi album je snimljen avgusta 2005. u Kragujevcu, u studiju ČEŠNJAK.
Miksovao ga  je Moma  u julu 2006. u Vršcu i trebao bi da izadje tokom leta 2007.
Za koga?
Videćemo !

3) Imala sam prilike čuti par pesama na skorašnjem koncertu u Akademiji, 2.marta. Zvučale su za nijansu blaže od ostalih pesama, ali ne mora da znači, jer nisam slušala ceo album! Možeš li približiti zvuk novog albuma našim čitaocima?

Ti verovatno nikad nisi u celosti čula prvi album Bjesova, tako da ne znaš koliko         
Bjesovi mogu biti, što bi ti rekla "blagi". Ja bih se možda radije izrazio rečju POETIČNI, jer mislim da ne postoji jednostavnija, a sveobuhvatnija reč koja bolje definiše ono što sada radimo, i u muzičkom i u tekstualnom smislu.
          

4) Prošlo je dosta vremena od izdavanja albuma "Sve što vidim i sve što znam". Bilo je tu samo par novih pesama na "Na živo" live albumu. Šta je uzrokovalo ovakvu pauzu s obzirom da ste poslednjih godina intezivno održavali koncerte? (isključujući period pre "Na Živo" albuma jer je to duga priča i nije prava prilika da zalazimo u to, složićeš se!

Negde godinu, dve po izlasku drugog albuma, postao sam svestan svrhe i omeđenosti puta kojim su Bjesovi krenuli. Svaka nova pesma je od tog trenutka morala biti pronađena, a počesto je bila jako dobro skrivena. Svaka nova pesma je u sebi sadržala delić mozaika koji nam je dat da ga sklopimo i predstavljala je potvrdu mogućnosti ostvarenja ličnosnog, a kroz prepoznavanje sopstvenog u istinitom. Otuda tolike pauze između pesama i albuma Bjesova. Postoji i mnoštvo "prizemnijih" razloga, ali mislim da je suština ovog problema u onome što sam ti na početku ovog odgovora već rekao. 

 

5) Iako je bilo nagoveštaja da ćete prekinuti sa radom, drago mi je što niste, ali isto tako vas publika ceni kao jedan od naših najjačih domaćih bendova tvrđeg zvuka. Da li je to dovoljno jaka motivacija da idete dalje, pored naravno činjenice da volite ovaj zvuk i ono što radite?

Jedan od razloga što sam napustio posao u Kulturnom centru moga grada je bio i taj što je energija koju sam ulagao u taj "posao" nestajala netragom; kao da je u crnu rupu propadala. Nikakav fidbek... za razliku od koncerata na kojima Bjesovi publici ma koliko sebe da daju, sve se vraća malte ne istog momenta i još sa kamatom, i to kakvom!

6) Prvi album,"U osvit zadnjeg dana" se dosta muzički razlikuje od onoga što su zapravo Bjesovi danas. Kako je počela cela priča i šta je uticalo na takav početak, a kasnije na tako naglu promenu?

Ako smo svi mi stvoreni po liku Božijem, a glavna odlika božanskog  je stvaranje, onda je, što je više nego očigledno, i jedna od glavnih čovekovih potreba - potreba za stvaranjem, koja se očitava kroz njenu ne samo praktičnu nego i estetsku i duhovnu prirodu. Umetnost je uz filozofiju i religiju, jedan istovremeno i prijatan i težak način da se na pravi način ispoljimo i tako ispunimo taj svoj zadatak i potrebu. Ja sam iskreno svestan ovoga. Takodje znam da se u bilo kakvom okviru može opisati pun krug što, opet, opravdava "drastične" konceptualne zaokrete svodeći ih na taj način na pitanje forme a ne suštine.

7) Iako "Bjesovi" važe za vaš najjači album u muzičkom pogledu, očigledna je promena u tekstualnoj orijentisanosti u odnosu na album "Sve što vidim i sve što znam". Jako pozitivnije emocije se provlače kroz ovaj album i okrenute višoj sili (Bog) ("Dar"-vidim Sunce koje...), u odnosu na pesme "Vraćam se dole", "Ubij me...". Da li postoji neki poseban razlog za ovako ekstremne promene emocija iz albuma u album i ima li neke povezanosti u ovome što sam konstatovala?!

Sve govore stihovi iz jedne od novih pesama Bjesova koja se zove  BESAN PAS, a glase:

Tamo gde
Možemo biti
Ti i ja
Nećemo stići
Nikada
Ti nećeš
Zbog ponosa
A i ja zbog istoga
Kako da smirim besnog psa?

Ispuni oči suzama;
Nada se rađa iz beznađa!
Lepo rečeno
Al kako da
Smirim besnog psa?

Pesma počinje rastrzano i sa dilemom dostojnom drugih (bezimenih)Bjesova. Pokušaj razrešenja kroz stihove: "Ispuni oči suzama..." je već priča trećih (SVE ŠTO VIDIM...)Bjesova, a poenta: "Lepo rečeno, al kako da smirim besnog psa" celu priču vraća na humanu ravan, tj. na polemički, ali prijateljski nivo sa sagovornikom.
Ovo je ujedno geneza ideje koja ima neprekinutu nit od prvog pa do ovog zadnjeg, još neizašlog izdanja Bjesova. Promene zvučnog, a pre svega tekstualnog dela našeg izraza, su možda izgledale nagle, ali ne treba zaboraviti da su albumi Bjesova izlazili sa jako dugačkim pauzama koje su promene u konceptu hvatale u fazama kada su one već duboko zalazile u završne faze  kristalizacije.

8) Religija se kao tema često provlači kroz Vaše,tj. tvoje tekstove...Da li je slična tematika zastupljena i na novom albumu?

Kako će budući slušalac Bjesova shvatiti naše nove poruke, to će ovaj put mnogo više zavisiti  od njega samoga, jer se novi tekstovi svesno sastoje od više lejera, što namernih što nenamernih.  

9) Kakva su Vaša iščekivanja po pitanju novog albuma i reakcije publikena njega, i koliko Vam to znači? Da li ste pomalo skeptični zbog pauze koju imate iza sebe?

Da, pauze između albuma Bjesova jesu poduge, ali u pitanju su objektivne okolnosti u kojima funkcioniše današnji srpski rokenrol kao i naše lične dileme u prepoznavanju, za Bjesove pravih puteva.

10)  Možeš li izdvojiti neku pesmu koja je tebi najdraža iz cele karijere i da li postoji neki poseban razlog?

Izdvojio bih dve pesme: "Ime" i "Bolje Ti". Ne mogu reći da su mi one najdraže, ali da su najjasnija čvorišta našeg opusa, to svakako mogu reći.
"Bolje Ti" je inače pesma sa ovog našeg novog albuma koji će biti i nazvan po njoj.

11)  Na tom koncertu u martu u Akademiji ste snimali spot za pesmu sa novog albuma.
Šta se dešava sa tim materijalom?

Spot je već urađen, za "Ako te neko zna". Snimatelji su bili Mirko Jakovljević iz Kragujevca, Saša Petrović iz Čačka, sa kojim smo već radili legendarni spot za "Vreme je" i taj neki momak sa AKADEMIJE koji inače redovno, za klub snima koncerte bendova koji tamo sviraju. Spot je , uz moju diskretnu asistenciju, montirao Goran Ugarčina i ispao je fenomenalno. Goran je inače odsvirao bubnjeve u studiju za prvi album Bjesova, vrstan je strip crtač, fantastičan je praktični poznavalac 3D animacije, i uvek je u međuvremenu bio tu negde oko Bjesova i oko mene, tako da se na novim Bjesovima uz mene, pojavljuje kao koautor čak tri teksta. Da ne pričam o tome kako smo on i ja imali bend u pauzi postojanja Bjesova, u periodu između 1998. i 2000. kada smo snimili par sati jako zanimljivog zvučnog materijala.  

12) Snimanje spotova je jako skupo,i za naše uslove neka vrsta luksuza, ako mogu tako reći.Vi ste praktikovali snimanje spotova od samog početka karijere. Koliko Vam je to pomoglo s obzirom na činjenicu da kod nas nema puno medijskh pokrivenosti za ovakvu vrstu muzike?(TV)

Evidentno je da se danas u svetu, muzika mnogo više gleda nego sluša. MTV je sve to pokrenuo, a i dan danas svoju politiku bazira na ovom principu. Mislim, lično, da snimanje vizuelne podrške za pesme, uskraćuje slušaoca tj. gledaoca za njegov lični "vizuelni" doživljaj. Opet, ja tu priču oko spotova ne mogu da ne primetim, pa i da ne učestvujem u njoj iz razloga što se u  umetnosti profesionalno nalazim već 20 godina i to ne samo preko roka, nego i preko slikarstva tj. vizuelnog, a što me opet dovodi u situaciju da sa velikim uživanjem i sam pravim kratke filmove i video spotove. Za novi album sam sam uradio još neka četiri spota. Šta ćeš kad volim...

13) Da li ste možda planirali neki DVD? Da li postoji snimljen još neki koncert sem onog u KST-u?

Ima ih dosta snimljenih, ali su svi snimani sa po jednom kamerom, zvuk nije po sniman po instrumentima, često nije čak ni iz miksete... Naravno, ima tu jako zanimljivih izvođenja i to od prvih koncerata Bjesova, pa sve do ovih zadnjih, današnjih.

14)  Po tome biste morali da snimate svaki koncert jer je svaki jedinstven. Nije što Vas volim, već zaista je tako. Izgleda da dosta polažete na scenski nastup, što slučajno, što namerno:).
Da li je do toga došlo spontano ili je prosto bilo neophodno nešto po čemu biste se odvajali, sem po zvuku, koji je dovoljno poseban na svoj način!

Ploča je ploča, a koncert je koncert. Mislim da koncert, koji je sam po sebi jedna vrsta zvučnog teatra, može tu ideju još više proširiti i razraditi.

15) Postoji verovatnoća da ćete svirati kao predgrupa Type O Negative-u. Zapravo, to je potvrdjeno! Koliko Vam to znači i jeste li do sada svirali sa nekim tako velikim bendom?

Svirali smo sa URIAH HEEP na prošlogodišnjoj zaječarskoj gitarijadi, mada ne istog dana. TYPE O NEGATIVE je bend koji ja jako cenim. Razlozi zašto ih volim su brojni... Ukratko; duhoviti su , samosvesni i umeju sebe da realizuju!

16) Šta vi zapravo slušate u privatno vreme? Nemam predstave, uopšte!:)

Svašta. Stvarno mnogo toga. Kad bih ti sada počeo nabrajati, spisak bi bio baš podugačak.

17) Šta se dešava sa site-om? Zbog čega nije u funkciji?

Zapušten jeste, ali biće... proradiće...valjda?!

18)  Logo: zver koja izlazi iz ogledala, ako se ne varam. Da li je to postao logo na osnovu tvoje tetovaže il' kontra?

BIG SPACE LICKER-a sam naslikao na drugoj godini mojih studija slikarstva  na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. To je bilo 1988. godine. Godinu dana kasnije, Bjesovi su posle niza promena imena i zaista postali BJESOVI. Istovremeno se kao simbol grupe nametnuo taj "mutirani" znak Stonesa. Dug i ljubavto je  prema rok istoriji, a usput, šta je moglo adekvatnije predstaviti našu želju da nam loše misli ne ispadaju iz srca i duša, već sa drugih benignijih mesta. I još; zver koju pominješ, ne izlazi konkretno iz ogledala, nego je svojim oštrim noktima otvorila prolaz između dveju paralelnih dimenzija.

19) Da li su Bjesovi tvoj prvi bend?

Ne. Prvo sam sam imao bend sa Skakijem, kasnije pevačem i vođom Trule koalicije. On i ja smo celu Osnovnu školu proveli u istom odeljenju i sa pojavom panka, napravili smo duo koji je nekih godinu dana stvarao minimalne i naivne, ali i iskreno buntovne "pank" pesme. Nikad nismo napravili koncert; to je bila čisto sobna varijanta... Mislim da imam čak i neke kasetofonske snimke iz vremena te naše saradnje.

20)  Lično: Da li postoje majice Bjesova da se kupe i sl.? Ja sam dugo tragala za njima i na kraju mi je dečko uradio varikinom. Super izgleda ali original je original!

Napravićemo!

21) Hvala puno, na vremenu, strpljenju, odgovorima. Da li bi dodao nešto za kraj, ja bih "Ništa nije skriveno što se neće otkriti, ni tajno što se neće doznati!"
Hvala. Pozdrav!!!

Hvala tebi.